top of page
  • תמונת הסופר/תדיתה גולן הדרי מיילדת ומטפלת רגשית

למה לא אמרו לי? ההפתעה ממה שקורה אחרי לידה ואיך הכנה ללידה עוזרת להגיע יותר מוכנה גם למשכב הלידה?


הזיכרון של התקופה הזו, של אחרי הלידה, כל כך חי אצלי אפילו עכשיו שעברו כל כך הרבה שנים מהלידה של הילד הראשון שלי. בהריון הרגשתי כל כך טוב, שלמה ויפה. אהבתי.

ואז, הגיעה הלידה עם כל ההתרגשות והשמחה של המפגש עם התינוק. ואחריה הנחיתה לקרקע. וזו היתה נחיתה כואבת ומאוד מבלבלת.


מה שלא אמרו לי

לא אמרו לי שזה מפץ וטלטלה! רגשית ולא פחות מכך גם גופנית. כמו בלון שיוצא ממנו האויר. דימום, כאבים באזור הפרינאום, בשדיים, הרבה התעסקות עם הגוף שעושה עבודה נפלאה אבל הוא לא במיטבו.

בלידה הראשונה הייתי בשוק מעוצמת השינויים וזה לא אומר שבלידות שלאחר מכן היה קל יותר.

כל לידה ומשכב הלידה שלה🤱


מזל טוב 🙂את אמא !

הלידה נגמרה, התינוק נולד, השליה יצאה ומה הולך לקרות מכאן?

עכשיו מתחילה תקופה שנקראת בשם המוזר "משכב הלידה"! איך זה נראה? איך זה מרגיש?

מה זה המושג הזה משכב לידה או פוסט פארטום Postpartum? למה הכוונה?


משכב לידה - למה הכוונה?

תקופת משכב לידה מתייחסת לפרק הזמן מיציאת השליה ועד לשישה שבועות לאחר הלידה. זוהי תקופת החלמה והתאוששות של הגוף וגם הנפש. זו הגדרה שאינה מגלה את כל מה שקורה בתקופה המאתגרת הזו. בסופו של דבר, קצב ההחלמה הוא אינדיבידואלי לכל אשה. בכל מקרה, שישה שבועות לאחר הלידה עלייך לגשת לבדיקה אצל רופא.ת הנשים שלך.

בבדיקה הזו תתבצע הערכה של מצבך הגופני, תוכלי להחליט על אמצעי המניעה המתאים עבורך לקבל אישור לחזרה לפעילות גופנית.


בקורס הכנה ללידה של דיתה גולן הדרי תקבלו מידע גם על מה שקורה אחרי בתקופת משכב הלידה ותדעו למה לצפות
למה לא אמרו לי? על ההפתעה של משכב הלידה

מה באמת קורה בתקופה זו ולמה לצפות?

הלידה הסתיימה אך הסערה נמשכת ובהשפעת השינויים ההורמונליים, העייפות והתינוק ברקע או בעצם בפרונט, שדורש טיפול אינטנסיבי ואולי עוד ילד או שניים – זו תקופה סוערת מאד במיוחד בתחילתה.

מתרחשים שינויים גופניים לא פשוטים כמו: התכווצות הרחם, דימום, גדילת השדיים, כאבים בגלל התכווצות הרחם, תפרים, גודש בשד טחורים ועוד.


את עייפה מאוד ובמקביל מתרחשים שינויים רגשיים משמעותיים ולעיתים אף מלחיצים. מייד לאחר הלידה את מרגישה אופוריה עילאית ולאחר מספר ימים את עלולה לחוות ירידה חדה במצב הרוח (רוב הנשים חוות זאת וזה מה שנקרא דכדוך לאחר לידה וזה נורמלי לחלוטין) שנמשכת מספר ימים בהם את זקוקה להרבה תמיכה. לפעמים קשה לבקש עזרה או לקבל עזרה וגם זה מעיק. התינוק מטבעו דורש טיפול סביב השעון ויש גם חששות ודאגות סביבו.

במהלך התקופה את מתמודדת גם עם סוגיות נוספות שקשורות לזוגיות, מיניות, אמצעי מניעה ובכלל "למצוא את האני החדשה" כאמא, אשה ושלל תפקידייך.

לפעמים יש אתגרים נוספים כמו: בעיות בריאות לך או לתינוק ואם הלידה היתה קשה או שונה ממה שחלמת.


אם רק הייתי יודעת...מה כדאי לדעת?

דבר ראשון, לדעת שזה הולך לקרות. כבר בהכנה ללידה לקבל מידע על מה שקורה אחרי הלידה. לא רק מבחינת התינוק, אלא גם מה קורה אצלך בגוף וגם בנפש וגם בזוגיות. זה לא ימנע את האתגרים, אבל תהיי פחות מופתעת.

וכשאת כבר בתוך הסיטואציה: אורך רוח וסבלנות הם הדרך לעבור את התקופה הראשונה והאינטנסיבית הזו. נשימה ועצירה, לאכול, לנוח, לבחור מה לעשות ולקחת את הדברים מיום ליום...זו תקופת החלמה. תהיי קשובה לעצמך, תעשי סדרי עדיפויות, תמצאי את מקורות התמיכה שלך ולאט לאט תאספי כוחות, תלמדי איך להתארגן נכון. בקצב שלך, בלי שיפוטיות ובלי להאיץ בעצמך.


מה חווית או עדיין חווה בתקופת משכב הלידה?

מרגישה שצריכה עזרה או תמיכה רגשית?

אני כאן לכל שאלה או התייעצות 💜


אני זמינה בשבילך גם כאן 052-4266969



יש לך שאלות והתלבטויות על הלידה המתקרבת?

נעים מאד, שמי דיתה גולן הדרי ואני אחות ומיילדת מוסמכת, יועצת הנקה ופסיכותרפיסטית CBT.

מזה 30 שנה אני עוסקת באהבה גדולה בליווי נשים בהריון, במהלך ולאחר הלידה.

  • Facebook
  • Instagram
bottom of page